Tuesday, February 24, 2009

Taking things apart-

Tänään on tullut jopa tehtyäkin jotain - yllättävää sinänsä.

Sain tuon sohvan purettua osiksi. Nytpä ei tarvitse sitäkään ottaa mukaan, vaan minulla on entistä vähemmän kamaa poistettavanani kun täältä lähden. Ihan hyvä homma sikäli, nimittäin vihaan sunnattomia tavaramääriä muutenkin. Oikeastaan pitäisi alkaa elämään mahdollisimman askeettista elämää - eli pärjätä niin pienellä määrällä tavaraa kuin vain mahdollista.Se tuntuu oikealta tällä hetkellä. Minusta se materialististen rikkauksien hankinta ei voi olla elämän pääasiallinen päämäärä, vaan kyllä minimi-kamalla on pärjättävä. Näin minä uskon - ja olenkin ryhtinyt näiden armeijanjälkeisten kuukausien lomassa ulosliputtamaan kaikenlaista tarpeetonta kamaa pois. Kun tavaraa olen myynyt, niin olen monesti huomannut kuinka en ole löytänyt mitään järkevää syytä jonkun tietyn esineen tai tavaran hankinnalle - olen löytänyt itseni usein jonkun tietyn kirjan ääreltä miettiessäni ääneen että "mitähän minä tälläkin oikeastaan tein?" - ja siitäkin tuli maksettua taas jonkinlainen summa rahaa joskus aikoinaan. On pakko ruveta ihan oikeasti kulutustietoiseksi ihmiseksi, muuten löytää itsensä jälleen kaikenmaailman älyttömyyksien omistajana ennen pitkää.

Vihdoinkin Youtubeen oli tullut myös trailereita tästä Ari Folmanin animaatio-elokuvasta nimeltään Waltz with Bashir. Itse luin siitä muutama kuukausi sitten, ja yritin tutkailla että oliko esim. juurikin Youtubessa siitä mitään infoa - ei kuitenkaan ollut. No, nytpä on - tosin vasta Cannesin Elokuvajuhlien jälkeen. Alunperin luin tästä koko elokuvasta Helsingin Sanomien sivuilta, jossa oli pienehkö juttu tästä Ari Folmanin teoksesta. Kiinnostuin siitä, mutta netissä ei ollut trailerin traileria aiheesta. Täytyi siis odottaa.

Aika hyvältähän tuo näyttää - ja kiinnostavalta minun lähtökohdistani. Täytyypä yrittää jostakin saada se käsiin. Helsingissä voisi vaikkapa käydä tsekkaamassa sen elokuvateatterissa, jos aikaa löytyy. Tätä olenkin hieman miettinyt, sillä en ole pitkään aikaan elokuvissa käynytkään - ja olisi ihan kiva päästä jotakin katsomaan. Miksei siis tällaista? Tässä vielä yksi traileri elokuvalle.

No comments: