Thursday, January 13, 2005

Huonoa säätä.

Pääsin tässä jo useita tunteja sitten koulusta.

Istuessani bussissa takilleni tippui tippa vettä bussin katosta. Olin hieman ihmeissäni , ja aloin jopa miettimään mahdollisuutta siihen , että bussin yläosaan olisi sijoitettu vaikkapa suuria määriä jääkuutioita jotka nyt äkillisen lämpötilanvaihtelun johdosta sulivat yläpuolellani.

Kuitenkin vettä satoi ulkona aivan helvetisti. On muuten satanut jo pari päivää , ja tänään suorastaan palelin bussipysäkillä odottaessani bussia. Vesi joka valui alas taivaalta sattui olemaan harvinaisen kylmää , ja ilkeä lihat luistani repivä tuuli iski myös minua aika tavalla.

Olen pannut merkille että tämä säätila on todella helvetin omituinen tilanne. Tähän on sotkettu syksyn rauhoittavan apeat sateet , sekä talven helvetin kylmät tuulet. Tuloksena on se , että tämä sekoitus ei ole tosiasiassa hyvä kumpaankaan juttuun vaan lähinnä vain vituttaa ihmisiä , kuten minua.

Haluatteko että filosofoin lisää Suomen säätiloista ? Hah , "The English do like to talk about the weather.."

Kun olen ollut tässä maassa , niin on väkisinkin tullut huomattua että minunlaisilleni henkilöille tässä maassa on tasan kaksi varsin epäkäytännöllistä säätilaa. Toinen on liian kuuma , ja toinen liian kylmä (useimmiten liian kylmä) . Katsokaapa , Suomi on pudonnut jumalallisessa säätilojen jaossa sellaiseen välitilaan , ja vieläpä täysin sen kansalaisten suostumuksella , että kesällä kun pitäisi olla muiden maiden normaalia "lämmintä ilmaa" noudattava kausi , niin me "kantele sekä karjalanpiirakka" - populaatio taas suorastaan hyväksymme sen faktan että kesät ovat helvetin kuumat. Ja hei , eihän se moniakaan haittaa , sillä "sehän olisi kun melkein saunassa"...

Talvella sitten , on todellakin liian kylmä. Siis , "aivan helvetin" kylmä. Minä en ole koskaan tykännyt talvesta sen kummemmin , mutta täällä kun kesätkin ovat lyhyet niin kaikki ovat ehtineet tottua tähän kamalaan kylmyyteen.






No comments: