Saturday, November 06, 2004

Outo ennustus.

Minulle kerrottiin erään kerran muutama vuosi sitten varsin erikoinen juttu.

Eräs "vanhempi naishenkilö" kerran rupesi selittämään kaikenlaista kiintoisaa minusta. Tämä nainen väitti kivenkovaan tuntevansa minut "läpikotaisin" ja sanoi ihan vakavalla naamalla että;

"olen aivan varma että olet ollut entisessä elämässäsi Kiinan keisari ja olet saanut aikaan paljon pahaa."

No , suhtauduin tietysti kyseisen henkilön juttuihin hieman varauksella mutten kuitenkaan kyennyt nauramaan. Ihan sen takia koska kyseinen henkilö oli sellainen että päätin olla nauramatta kaikesta huolimatta. Pidin kuitenkin kyseisen tyypin juttuja vähintään aika sekavina. Kysyin naiselta , että jos kerran asia on niin , niin miksi sitten olen täällä ?

Nainen katsoi minua hetken.

"Olet täällä entisen elämäsi syntien takia"

"Olet täällä maksamassa niitä takaisin"

No voihan helvetti. Nauroin kyllä kyseisen tapahtuman jälkeen ja edelleenkin jonkun Kiinan keisarin rinnastaminen minuun on aika kaukaa haettua. No , tämän naisen mukaan olin kuitenkin elänyt niin suuressa vääryydessä nk. "entisessä elämässäni" , että nyt minun oli aika maksaa kaikki takaisin.

Pelottavaa sinänsä , että olen itse tutustunut aikalailla juurikin tähän Karman lakiin.

Mutta juu , älkää huoliko , en pidä itseäni Kiinan keisarina. Minua vain pelottaa että jos tuo kaikki olisi totta , niin ensinnäkin ajatus siitä että olin Kiinalainen pelottaa suuresti. En ollut varmastikaan edes näin pitkä kuin nyt..

Tiesittekös muuten , että eräällä suurista idoleistani , Kenraali George S. Pattonilla oli muuten hiukan samanlainen "näkemys" ?

No joo , kieltämättä näkemyksemme hieman eroaa toisistaan. Myönnetään. Nimittäin , tässäpä hieman materiaalia:

Kenraali George S. Patton oli aivan "saaketin varma" että oli ollut entisessä elämässään Roomalainen "sadanpäämies". Kyseisestä uskomuksesta tuli arvon kenraalille hieman huvittavia seuraamuksia kun Sisilian kampanjan aikana 1943 häneltä kysyttiin sitä että oliko hän koskaan ennen ollut välimeren rannalla.

Patton kertoi hyvinkin tarkasti Karthagon taistelusta jossa kolme Roomalaista "legioonaa" hyökkäsi varsin urheasti puolustavien Karthagolaisten kimppuun. Äsken mainitut hävisivät , muuten.

No , Patton totesi seurueelle että "I know , I was there".

Miettikää itse mitä haluatte kyseisestä tyypistä.



No , tämä herra piti itseään Roomalaisena sotapäällikkönä. Voin vakuuttaa että itse en pidä itseäni minään , kaikesta huolimatta.











No comments: