Thursday, December 30, 2004

Midnight floodgates.

...

Jaahh , niin , se tulvahomma siellä "South-East" Aasiassa.

Thaimaahanhan tuo iski muun muassa , tosin Vietnamiin ja Laosiin (Laokseen ?) se ei pahemmin koskenut (eipä silti , ei Laos omaakaan valtavaa rantaviivaa.. look it up) ja olen siitä iloinen nimittäin en halua että esim. Huè ja Tuy Hoa , Danangin kanssa olisivat hukkuneet suunnattomien vesimassojen alle , ihan pelkästään senkin takia että siellä on tapahtunut kaikenlaista todella historiallista tuossa kuusikymmentäluvun lopussa ja seitsemänkymmentäluvun alussa.

No , tämähän oli kieltämättä varmasti modernien aikojen suurin luonnonkatastrofi , ei epäilystäkään. Mutta omituinen juttu on kuitenkin se , että tämä asia sattuu nyt koskettamaan meitä Suomalaisiakin (ja Ruotsalaisia unohtamatta). Luin tuossa juuri CW:n blogia , ja siinä setä kertoi että... "Aki Sirkesalo" on MIA. Heh heh , huvittaa hieman sen tyypin takavuosien hitit kuten esim. tämä missä se laulaa että "nän nän nää... mä annoin paholaiselle pikkusormen ja se vei koko käden... läl läl lää.."

Ai niin , ja olihan sillä se "seksuaalista häirintää" - biisikin (hei sisko sisko sisko... tää on seksuaalista häirintää , beibi !!) . No joo , muita sen biisejä en tiedäkään. Joka tapauksessa , olen huomannut että Aki Sirkesalon kaltaiset ihmiset eivät kuitenkaan ole kateissa noilla alueilla kovinkaan kauaa. Olen varma että kohta se ilmestyy perheineen aamutelevision lähetykseen kertomaan riipaisevista hetkistä Thaimaan lomaviettoparatiisin rapistessa maahan ja ehkäpä kirjoittaa siitä vieläpä jonkun "bestseller" - kirjankin ja tekee ehkäpä listahitit nimillä "Thaimaan taikaa veitsenterällä" taikka "Mä en tajuu miten mä selvisin tulvasta , mut mä rakastan sua , beibi , annathan mun seksuaalisesti häiriköidä sua ennenkuin se vie koko käden ?!? " .

Suoraan sanoen , en usko sen äijän kuolleen. Tuo tyyppi on vielä suurikin sankari kunhan se pääsee tänne Suomeen takaisin perheineen. Kohta Lauri "Late" Karhuvaara pääsee kättelemään ja jakamaan myötätuntoaan aamutelkkarissa tälle Mr. Sirkesalolle ja olemaan niin ymmärtäväinen. Tasavallan presidentti ojentaa kenties Sirkesalolle valkoisen ruusun ritarikunnan kunniamerkin ja kutsuu hänet jopa perheineen ja ihanine kiiltokuvavaimoineen linnanjuhliin seuraavana vuonna. Olen itseasiassa varma että sille ei ole käynyt mitään ja tälläkin hetkellä se seisoo tai istuu jonkun Thaimaalaisen asumuksen katolla soittaen kännykkällä Suomeen Thaimaalaisten kuukausipalkan minuuttihinnalla.

"People like that don't just die".

Kuulemma Sauli Niinistökin oli siellä. No joo , se nyt selvisi. Ja sitten on tietysti lukemattomat Ruotsalaisuhrit. On ikävä lukea että pohjoismaista menehtyy ihmisiä tuollaisissa paikoissa , mutta tämä nyt kai oli aika yllätyksellinen juttu. It's not like anyone planned for it..






No comments: