Tuesday, November 15, 2005

Myrsky jatkuu

Edellisen postauksen tapahtumista on nyt muutama tunti.

Helvetinmoinen myrsky jatkuu ja minä suoraan sanoen ihmettelen että miten on mahdollista ettei meiltä ole vielä mennyt sähköjä. Myrsky oli kuitenkin ennättänyt paiskata yläkerran parvekkeemme rippeet täysin paskaksi. Ja mikä ironista, yläkerran parvekkeen tuhosi jokunen vuosi sitten hyvinkin samanlainen myrsky kuin tämäkin kaatamalla pihallamme sijainneet kaksi monta kymmenmetristä kuusea suoraan talon päälle.

Selvisikö talo ? Selvisinkö minä ? No jaa , yli viikkohan siinä meni moottorisahan armotonta vinkunaa kuunnellessa kun nuo kaksi puuta pilkottiin ja talon ulkopuoli raivattiin edes jotenkin sopivaan kuntoon. Etupihallamme on itse asiassa vieläkin osa toisen puun runkoa muistuttamassa muutamisen vuoden takaisista tapahtumista. Epäilen pahasti että tuota parveketta ei tulla enää korjaamaan entiseen kuntoonsa minun oleskeluaikanani tässä osoitteessa. No offence.

Minä kuitenkin selvisin siitä viime vuotisesta myrskystä ihan hyvin. Vaikkakin olimme melkein päivän ilman sähköä niin totta puhuen se ei minua niinkään liikuttanut vaan pikemminkin helvetinmoisten kuusien kaatuminen talon päälle vitutti enemmän. Kyseiset kuuset hiukan vaurioittivat talon kulmaakin. So it isn't exactly heaven here , either.

No , minulla on nyt kuitenkin muutamia ihan hyviäkin uutisia; olen onnistunut hankkimaan erään kirjan jota olen etsiskellyt jo kaksi vuotta. Kyseinen teos on Arto Paasilinnan ensimmäinen , ja (tietysti) mielestäni paras nimeltään "Operaatio Finlandia". Se kirjoitettiin vuonna 1972 ja tarinaltaan sijoittui vuoteen 1977 jossa Ruotsin ja Suomen välillä käytiin sota. Asetelma , huolimatta jokseenkin humoristisesta toteutuksestaan , kiehtoi minua.

Yritin sen sitten hankkia ja hankkia. Sitä ei löytynyt mistään ja ainoat paikat josta sitä alkoi löytymään olivat sitten nettihuutokaupat jossa siitä haluttiin hyvinkin suolaista 70 Euron hintaa. Muutamat aikaisemmat kaupat möivät sitä 30 Euron hintaan , johon olisin hyvinkin voinut suostua , mutta ne menivät nopeammin kuin ehdin sanoa "Ruotsinlaiva". No , pitkällisen etsinnän jälkeen kuitenkin tämäkin odotus kannatti ja viime viikon lopulla löysin sitten eräästä nimeltämainitsemattomasta lähteestä tuon kirjan todella kelpoon hintaan; vain viisi euroa + postikulut. "Tartuin tarjoukseen".

Kunhan tuo kirja vihdoin kolahtaa postilaatikkooni aion lukea sen kerrankin ajatuksella lävitse sillä tätä ennen olen vain selaillut sitä mm. tyttöystäväni vaativan silmän alla joka on vähintäänkin ollut hieman vihastunut osoittamastani huomiosta enemmän kirjaa kuin hänen sulojaan kohtaan. No , voin kertoa että nyt sekin loppuu.

Tämän luettuani ajattelin muuten ruveta lukemaan Arto Paasilinnaa ihan tosissaan.. Lupaan pitää tämän blogin potentiaaliset lukijat ajantasalla siitä mikä tulee olemaan seuraava kirjahankinta tällä alalla.

No comments: