Saturday, January 01, 2011

Psykoanalyyttiset seikkailuni

Näin vuoden 2011 ensimmäiseksi postaukseksi on jälleen luonnollisesti pohdittava syvällisiä asioita tai ainakin yritettävä pohtia niitä näin julkisen näkyvästi.

Ennen kuin alamme pohtia syvällisiä, niin minun on ilmoitettava kaikille tämän blogin pariin eksyneille että Firefox-selaimeni kirjanmerkit ovat osiona aivan saaketin liian paljon täynnä. En enää löydä sieltä mitään, mutta olen pyrkinyt olemaan sikäli järjestelmällinen että olen siirtänyt kaikki tärkeimmät linkit tuon listan kärkisijoille niiden mahdollisimman helpon saatavuuden varmistamiseksi. Ensinnäkin on kerrottava näin rehellisenä(?) persoonana että tämä blogi on sen listan ensimmäinen linkki, joka tietty nyt näin tunnustettuna osoittaa että en mitenkään voi olla egoisti kun kerran laitoin vielä suosikkeihinikin selaimessa oman blogini, enhän?

Nyt kuitenkin aiheesta toiseen:

Olen jälleen tutkinut horoskooppeja vapaapäivänä ja tutkinut erään lähisukulaisen luonnetta niiden pohjalta. Jälleen kerran totuus on minun mielestäni se että näissä eri merkkien yleisissä luonneanalyyseissä on aivan satavarmana aina edes jotain perää! Hyvin harvoin ne ovat täysin väärässä, vaikka sitäkin tietty tapahtuu. Olen nyt tällä hetkellä pitänyt oikeastaan jonkin verran enemmän miehiä heidän tietämättään kohteina, enkä voi sanoa ettäkö kenenkään osalta kaikki kuvatut luonteenpiirteet ja muut jutut olisivat täysin väärässä.

Naisia on ollut myös kourallinen määrä observoitavina. Muutaman kohdalla verratut kuvaukset sekä luonteenpiirteet ovat kyllä natsanneet vähän liiankin (pelottavan) hyvin. Nämä tällaiset löydöt oikeastaan vahvistavatkin toisinaan uskoani siitä että kaiken horoskooppeihin liittyvän suoranaisen hölynpölyn ohella niissä kyllä on edes jotain perää toisinaan kaikesta huolimatta. Kaikki ihmiset joita olen käyttänyt heidän usein tietämättään observaatioiden kohteena ollessaan ovat olleet kyllä aina jollain tapaa tuttaviani, ystäviäni tai muuten vaan minun tuntemiani. Useimmiten käytän lähisukulaisia sekä läheisimpiä ystäviäni, mutta erään kerran jolloin tulin siihen tulokseen että nämä kuvaukset tekivät negatiivisessa mielessä poikkeuksen oli kun yllätyksekseni tapasin erään tyypin armeijassa, joka sattumoisin edusti samaa horoskooppimerkkiä omani kanssa.

Jälleen hiukan enemmän maallisia asioita pohtiakseni olen jälleen kokenut viime aikoina omituisia jälleennäkemisiä sellaisten ihmisten kanssa joista en ole kuullut vähään aikaan taikka sitten erinäisiä "viittauksia" heidän olemassaolostaan on tullut päivänvaloon. Perjantaina Metrosta noustuani eräs tyyppi jonka olen tavannut nimenomaan Helsingissä monia kuukausia sitten käveli minua vastaan, mutta ei selkeästikään tunnistanut minua ja olinkin siitä varsin tyytyväinen henkilökohtaisesti. Se kuitenkin mikä tuossa lyhyessä tilanteessa oli ratkaisevaa kaiken kannalta niin ilmeni siinä että tapasin tyypin jonka tapasin aivan randomisti eräässä yhteydessä jälleen tällä tavalla.

Olen itseasiassa ennenkin päätynyt tällaisiin tapauksiin. Pari kuukautta sitten näin jälleen Helsingissä tasan samassa kohdassa aamulla pääpostitalon vieressä sijaitsevalla suojatiellä erään tyypin kaksi kertaa erillisinä päivinä samalla ohittaen hänet. Minusta kuitenkin tällainen jälleennäkeminen on varsin poikkeuksellista, sillä olen ainakin halunnut uskoa että Helsinki ei ole niin pieni kaupunki ettäkö tuollaisia voisi tapahtua kahta kertaa eri päivinä kuitenkin kahden saman tyypin välillä. Tai ehkäpä tällaiset tapaukset vaan osoittavat että Suomi Oy Ab on vaan niin helvetin pieni maa että samat naamat riivaavat sinua vaikka muuttaisit Kilpisjärvellekin asti.

Tällaiset tapaukset kuitenkin saavat minut jälleen deterministiseksi persoonaksi. Monet pitävät minua varmaan aika infantiilina kun totean olevani monen asian ja tapahtuman summan perusteella lähes puhdas deterministi, mutta en suinkaan pelkästään näiden tapausten johdosta. On kuitenkin pelottavaa ja hämmentävää miten niin monet asiat tuntuvat aina palaavan tasolla jos toisella minun elämääni vaikka yritänkin paeta niitä ja poistua niiden vaikutuspiiristä vuodesta toiseen.

Ehkäpä joitain asioita ei vaan voi paeta koska niin lopulta elämä on tarkoitettu tiettyjen yksilöiden osalta. Minusta kuitenkaan niitä asioita ei voi myöskään kohdata, joten sama noidankehä jatkuu ja jatkuu hiljalleen kunnes jotenkin kykenet murtamaan itsesi siitä ulos tai jatkat näiden samojen huomioiden tekemistä vuodesta toiseen. On kuitenkin pelottavaa huomata ja jälleen kerran todeta kaikelle kansalle että niin se vain menee että juuri kukaan- SIIS KUKAAN henkilö jonka kanssa olen yhtään pitempään tekemisissä ei tule lopullisesti poistumaan elämästäni vaikka se siltä aina välillä näyttäisikin.

Näiden kokemusten pohjalta on siis vain hyväksyttävä faktat ja jatkettava. Samalla on kuitenkin mietittävä että ovatko nämä kaikki vain juuri niitä lieveilmiöitä jotka johtuvat Suomessa asumisesta, vai olenko tosiaan tulossa hiljalleen hulluksi tämän kaiken keskuudessa.

No comments: