Sunday, June 26, 2005

While the cat's away..

Juhannus on kyllä aivan uskomattoman kuollutta aikaa Suomessa.

Ette , jumalauta ristus , uskokaan kuinka kuollut paikka itäinen Uusimaa on tähän aikaan kesästä. Monet ulkomaalaiset ovatkin kuulemma ihmetelleet miksi Helsinkikin on aivan kuin jokin aavekaupunki tähän aikaan vuodesta ja mikään ei liiku minnekään.

En ole suoraan sanoen koskaan ymmärtänyt juhannusta. Ja se jos mikä jälleen kulminoituu yhdeksi tämän maan huonoimpien puolten esinäytökseksi.

Selvästikin ette haluaisi kuulla tätä , enkä minäkään tätä haluaisi suoraan sanoa , mutta joskus se on totta. Nimittäin , "sometimes the rest of the world makes a whole lot more sense". Tämä maa kun näyttää vaan kulttuurillisesti niin helvetin oudolta ja kieroutuneelta , että joskus ihan pistää mietittyttämään. "Mun täytyy ihmetellä oikein" , totesi eräs mieshenkilö televisiossa aivan korrektisti. Sillä , face it , kaikki vaan näyttää minun näkemyskulmastani paljon järkevämmältä kun sitä katsoo muualta kuin tämän maan sisältä.

Joskus tunnen itseni aika helvetin ulkopuoliseksi , vaikka aika pitkälle Suomalaisiahan tässä ollaan , kai.

No joo, minullakin taas jälleen painavat velvollisuudet päälle eräällä nettisivulla jolle olen lupautunut tekemään materiaalia. Siellä käyneet ihmiset , tosin , eivät ole ymmärtäneet sitä etten kykene uhraamaan elämästäni kahtakymmentäneljää tuntia niinkuin kiinnostavalle aiheelle kuin tuliaseet. No , odotettavissahan tämä oli , ja samalla tavalla olen ilmoittanut kirjoittelevani sivuille "kamaa" kun aina ehdin/viitsin.

Joten , ei kai se niinkään minua loppujen lopuksi pelota ettäkö jotkut sivuston vieraskirjassa käyneet ovat kommentoineet hidasta päivitystahtia. Olen tehnyt valintani. Ja kumma sinänsä , sillä muutkin boardin "administraattorit" ovat ymmärtäneet asian aivan täydellisesti. Kaipa minun pitää nyt kuitenkin lähipäivinä vähän ryhdistäytyä ja kirjoitella kokoon muutama artikkeli , vaikka kyllä suoraan sanoen toivoisin saavani hieman lojua sängyssäkin. Harmillisesti vain yksin , tosin.

Epäilenpä , tosin, että nyt muut velvollisuudet kutsuvat. Aion nimittäin mennä pesemään pyykkiä , sillä sitä on kertynyt jo jonkinlainen kasa.

Kirjoittelen vielä lisää lähiaikoina, ehkä.

Jatkoja.

No comments: