Sunday, March 06, 2005

Tequila sunrise (part 1).

Pyydän anteeksi ettei ole ollut aikaa eikä sen kummempia halujakaan kirjoitella viimeisten päivien , puhumattakaan viikkojen aikana. Nytkin olen aika väsynyt , enkä suoraan sanoen aio luvata säilyttäväni asiallista sävyä tämän päivän postauksessa.

No kuitenkin , jostakin on aloitettava..

Viime viikon tapahtumat kokonaisuudessaan kaikilla elämänalueilla olivat aika erikoiset. Niin hyvällä kuin huonollakin tavalla , jos totta puhutaan. Aluksi minun ei pitänyt olla niinkään niistä ihmeissäni , mutta nyt jos oikein tottakin puhutaan jälleen I'm very much freakin' confused.

Taidan olla nk. "hidas ihminen" kun ei kaikkia näitä pysty ihan käsittelemään kerralla , mutta tosiasia on se että nyt vasta tajuankin että.. Goddamn.. "taisikin tulla asiat vähän turhankin nopealla tahdilla vastaan". No joo , okei.. En nyt suoraan sanoen oikein tiedä että mitä pitäisi ajatella mistäkin.

Koko viikonloppukin on itseasiassa mennyt aika paljolti ihan ylhäisessä yksinäisyydessä tehden muutamia "rästiin menneitä" töitä sekä sitten on tullut mietittyä aivan kaikkea todella laajalta pohjalta. Minua jotenkin vain hieman vituttaa se , että minä jos kuka olen useimmiten juurikin se joka joutuu maksamaan muitten tekemisestä taikka sitten ihan vain yksinkertaisesti joudun tekemään kaiken "kantapään kautta".

Muistan lukeneeni joskus kauan sitten alkuperäisen Resident evilin läpipeluuohjetta eräästä lehdestä , ja siinä sitten hahmoesittelyiden kohdalla lukiessani tämän Chris Redfieldin "esittelyä" , niin todettiin pelottavankin suorasanaisesti että "He sure likes to do things the hard way".. Kaiketi siinä viitattiin esim. pienempään määrään tavarapaikkoja inventoryssä , vaikeampiin vihollisiin yms.

No , minulle tuo lause kuitenki iski enemmän kuin mikään muu. Se kun nimittäin sattui jotenkin oudolla tavalla "kaksinkertaisesti" sopimaan minuun.. Enemmän oli siis yhteistä kun nimikin , I guess.

Minua on myös viime aikoina hieman mietityttänyt oma asenteeni , ja noin niinkuin käyttäytymisenikin. Ilmeisesti taidan olla liian kiltti ihminen , loppujen lopuksi. Jotenkin olen saanut sellaisen käsityksen muutamilta henkilöiltä.. No hyvä on , osaan kai minä ilkeäkin olla jos tahdon. Ja toisaalta , "maybe we've had it a long time coming".. Hyvä on , kaipa asenteita on sitten kovennettava ihan kautta linjan. Yeah , I can do it too..

Eräällä opiskeluuni liittyvällä henkilöllä , vaikka muuten täysin "mätä akka" onkin , niin sattuu kyllä olemaan aika asiallinen sanonta. Olen miettinyt sitä useinkin , ja nyt viimeistään tajuankin että mikä sen syvin olemus on.

Ämmän lausahdus kuuluu näin , "for the good , I'm good , and for the bad , I'm evil".

Oikeastaan aika hyvin sanottu loppujen lopuksi , ainakin minun mielestäni. Sanonta on muuten myös pitänyt paikkansa , ja täytyy kai itsekin ruveta toteuttamaan sitä. Harmittaa vain se , että ennen yritin olla kovastikin sellainen ihminen , joka yritti tulla paljonkin toimeen erilaisten ihmisten kanssa. "Get along with everybody" oli minun yritelmäni , myönnän.

No joo , kaiketi nykyään on sitten keksittävä ihan toinen lähestymistapa koko asiaan..

Lopuksi voisin kai todeta , että perjantaina olin todellakin väsynyt ja lauantaina taisin päästä ylös sängystä vasta kahdentoista aikoihin. Suoraan sanottuna , ei olisi tehnyt mieli nousta vielä silloinkaan , mutta töitä oli tehtävä ainakin alustavasti. Nyt muuten tajusin senkin , että ei pitäisi koskaan nk. "ottaa isompaa palaa kun jaksaa syödä". Tarkoittaen minulla ainakin sitä , että ei pitäisi lupautua jokaiseen hommaan mihin pyydetään , vaan lisääkin pitäisi harjoittaa armotonta itsekuria sekä harkintaa.

Hyvä on , "got that in my list as well".

No niin , kirjoitan lisää vaikkapa Tiistain puolella , sillä nyt lähden juoksemaan normaalin lenkin.

No comments: