Tuesday, November 16, 2010

Asiakaspalvelupäivä

Olen odottanut tässä jo jonkin aikaa erästä puhelua sitä kuitenkaan saamatta. Tänään sitten tuossa kolmen aikoihin päivästä minulle soitti joku nainen pankista, ja ilmoitti että minulle pitäisi kuulemma varata nyt heti tai mahd. pian jonkinlainen tapaamisaika kartoitukseen.

Niin ai että mihin kartoitukseen? En aivan heti tajunnut tämän olevan joku kansalaisen vedättämis- ja pankin rikastuttamisoperaation lähtölaukaus, mutta tuo nainen kyllä vuodatti ihan kivasti syitä sille että miksi minun pitäisi kuulemma ehdottomasti saapua paikalle. Syitä sieltä siis tuli, mutta yksikään ei vaikuttanut sellaiselta syyltä jonka ansiosta oikeasti päättäisin mennä paikalle. Itseasiassa uskon tässä ja nyt ihan virallisesti että kysehän oli siitä että pankit haluavat saada asiakkaansa sinne penkkiin istumaan ja ottamaan lainaa tai jotain maksullisia lisäpalveluita, sillä lainarahahan tätä yhteiskuntaa osittain aika suureltikin pyörittää. Kuitenkin tämä nainen oli aika ehdoton tämän vaatimuksensa osalta, mutta vetosin sitten useampaan syyhyn jottei minun tarvitsisi sinne mennä. En aio kyllä mennä sinne ollenkaan, sillä minulla ei ole näissä asioissa mitään tekemistä koko pankin kanssa, enkä jaksaisi enkä edes haluaisi ilmoittaa siellä kovaan ääneen että "EI, EN HALUA VELKAANTUA RAHALAITOKSILLE TAI TULLA EDES PAIKALLE". Uskon nimittäin useimmiten hienotunteisuuteen näissä tilanteissa, vaikka se ei välttämättä pädekään esim. puhelinmyyjiin- toki tämä pankkineiti oli kyllä kirjoissani vähintäänkin pseudollinen puhelinmyyjä. He lupasivat soitella minulle uudestaan tammikuun puolella, mutta tosiasiassa aion pitää huolen että puhelin ei soi juuri silloin kun ne minulle soittelevat.. että plääh vaan teille, niin.

Muuten niin ilmat ovat olleet taas aika paskoja. Parisen päivää sateli non-stop ihan koko ajan, mutta nyt sitten ilmat olivatkin taas tänään kylmenneet. Sikäli tämä on ihan hyvä juttu, sillä silloin kun ilma kylmenee, niin todennäköisimmin kylmä sade ja tuuli pysyvät kurissa.. jonkin aikaa.

Oikeastaan minulla oli jälleen tänään ikävä kesää. Tämä vittumainen vaatteiden kanssa sählääminen talvisin hiukka hapottaa, mutta minkäs teet kun on synnytty tänne näinkin runsaiden lottovoittajien kansoittamaan maahan ihan jo säätilojenkin osalta.

No comments: