Saturday, October 30, 2010

Lopettakaa yöllinen terrori?

Heräsin tänään aamusta tuossa kuuden aikoihin kun kännykkäni soi odottamattomasti. Joku miesääni kyseli jotakuta "Mariaa", "Maariaa" taikka "Marya". En ollut ihan varma, mutta eniten minua kuitenkin ihmetytti siinä odotuksettomasti saamassani puhelussa että mistähän tuokin tyyppi oli saanut numeroni.

Tuollaiset puhelut ovat kyllä aika legendaarisia. Olen saanut vastaavanlaisia toisinaan, mutta silloin ne ottavat päähän kun joku soittaa keskellä aamua taikka silloin kun minä nukun. En vastannut itseasiassa puhelimeen vähään aikaan mitään, vaikka tyyppi huhuili sinne luuriin sitä Mariaansa vai kuka se nyt olikaan. Muistan miettineeni että olikohan tämä joku uni vai ei- tarkistin kuitenkin kännykästä tuon "vastatut puhelut"-kohdan ja kyllähän siitä numerosta oli joku soittanut. Jos minulle tulee vielä tämän päivän puolella tylsää, niin taidan selvittää huvikseni että kuka tuo soittaja oli.

Toisekseen niin eilen minulla oli aamulla aivan kauhea päänsärky josta unohdin mainita. Söin kaksi jotain päänsärkytablettia jotka auttoivatkin, mutta sitten kuitenkin niska oli aika kipeä. Alaselkäkin on ollut aika kipeä vaikka tulee käytyä lenkillä joka päivä. Toki tämä tuoli missä tulee useimmiten istuskeltua on kyllä selkänojaltaan ihan täyttä Spartalaista kidutusta, joten sinänsä en ihmettele että miksi selkään sattuu. Saatan jopa tuhota tämän tuolin jossain vaiheessa kirveellä huutaen että "THIS IS SPARTAAAAGGGHHHHHH".

Laadin listan kirjoista jotka pitäisi lukea. Siinä nyt on neljä kirjaa jotka kai menen lainaamaan kirjastosta tässä piakkoin, mutta sitä ennen on otettava selvää siitä että miten kaikki edistykselliset ihmiset ovat onnistuneetkaan hankkimaan itselleen sellaisen palvelun sieltä kirjastosta joka mahdollistaa sen että kirjoja voi varata ja tavallaan jo lainata valmiiksi netin taikka kännykän avulla ja sitten vaan noutaa ne sieltä. Aikanaan muistan että minulle tarjottiin tuota palvelua, mutta sitten vaan kieltäydyin siitä sen pelossa että se maksaisi. No, kuulemma se onkin ilmainen, joten sinänsä kai se olisi nyt sitten hankittava. Otanpa asiasta selvää kunhan kerkeän.

Muistan nähneeni myös erään todella epämääräisen unen. Siinä Christian Bale antoi minulle hiustenleikkuuseen liittyviä vinkkejä ja tämän jälkeen poistui paikalta tyylikkäästi hissillä. Tämän jälkeen olin jonkun ravintolan "naulakossa", jossa oleskelin jonkun kaljun ja viiksekkään lännenmiehen tyyliin pukeutuneen hepun kanssa. Tämä heppu nauratti minua suuresti, koska jotenkin tunsin ettei hän kuulunut siihen ympäristöön Cowboy-asustuksellaan. Sitten yhdessä vaiheessa muistan että hän riisui Cowboy-takkinsa, vai onko se nyt sitten lännenmiestakkinsa ja sieltä alta paljastui punaraitainen flanellipaita.

Olen tästäkin unesta ihan oikeastaan tyytyväinen. Se ei ollut pahansuopa uni, mutta ei siinä kyllä mitään järkeäkään sinänsä ollut. Parempi kuitenkin nähdä outoja unia kuin väkivaltaisia unia, me thinks sekä så tycker jag, i alla fall.

No comments: