Saturday, April 25, 2009

Kesä-Esan paluu

No johan on ilmoja pidelly! Tai no, pikemminkin erittäin hyväthän ilmat on täälläkin olleet. Minä luonnollisesti pidän tästä vuodenajasta, ja mitä lämpimämpää niin sen parempi. Käväisin tuossa äsken kaupassa T-paidassa, sortseissa, aurinkolaseissa ja lenkkareissa. Alkoi tosiaan olla pikkaisen kesän tuntua tässäkin, vaikka tuntuu että kevät tosiaan tuli tännekinpäin maata monia viikkoja myöhässä. Hyvä että kuitenkin vihdoinkin saapui.

Jokaiselle kesälle pitää olla minulle nykyään oma teemansa, tämä olkoon kliseisesti "the summer of freedom", sillä en ole muutamaan kesään saanut tehdä oikeastaan mitään omia juttuja. Kesän 2007 olin töissä saadakseni juuri ja juuri vuokrarahat kasaan, ja muutenkin kaikenlainen suhdepaska väritti kyseistä kesää aikalailla, eli "ei ollu kivaa". Sitten kesä 2008 vietettiinkin armeijassa, ja vieläpä niinkin ihanassa paikassa kun Kajaanissa. Vaikka hetkellisiä hyviä momentteja olikin, niin pääasiassa sekin kesä meni aikalailla sotiessa ja rämpiessä hyttysmyrkylle haisten ja ainaisia rakkoja jaloista puristellen. Hyviä muistoja nekin sinällään, mutta eivät kuitenkaan erityisen pitkälle kantavia.

Tänä kesänä olisi siis vissiin tarkoitus tehdä jotain vapauttavaa&hauskaa. Minulla on tässä nyt jonkin verran kevään mittaan, tarkalleen ottaen viimeisten viiden kuukauden ajalta kertynyt aika hyvä summa säästöjä säästötilille erinäistenkin diilauksien yhteydessä, ja veronpalautusrahoista suurin osa sekä vielä ihan vähän säästämieni armeijasta säästämiäni päivärahoja on jäljellä. Totta kai elämiseenkin menee rahaa, mutta joudun toteamaan kaikille kyynikoille että minulla on tällä hetkellä varmasti alhaisimmat elämiskustannukset kymmeneen vuoteen, joten kyllähän sitä rahaa aikalailla jääkin sitten säästöön. Ja säästöönhän minä sitä rahaa muuten nyt pistänkin, sillä moinen toiminta on osoittanut tärkeytensä pitempien aikajaksojen välillä.

Pohdin tuossa että josko lähtisi käymään vappuna Vaasassa. Muutamat "toverit" ovat sitä kovasti kyselleet, vaikka toisaalta olisin kyllä ihan vaan innostunut pyörimään paikallisissa vapunviettomahdollisuuksissa. Jos nyt mitenkään edes vappua juhlin sen kummemmin, sillä YO-lakki päässä pitkin katuja ja kujia horjuminen on alkanut minulla kärsimään hiukan inflaatiota. Ihan kivaahan se on että näitä valkolakkeja näkyy, mutta pikkuhiljaa olen alkanut vetäytymään tällaisista itseään korostavista tapahtumista. Täytyy nyt miettiä että mitä keksii.

Sitten on tietenkin Provinssi. En ole vilkaissut bändilistoja, eli sitä että ketä sinne tänä vuonna tulee. Sinnekin minua on toisaalta pyydetty nyt kolmen tyypin toimesta, ja ymmärrän että ainahan tällaisille "Festareille" meneminen ei ole pelkästään bändeistä riippuva valinta. En kuitenkaan viitsisi pistää yli satasta muine kuluineen ihan kaivosta alas, joten tätäkin asiaa pitää nyt miettiä - ja miettiä hyvin tarkkaan.

Kolmanneksi on sitten vielä nämä omat "Madventuret" joita olen hieman suunnittelut tälle kesälle. Täytyypä katsoa että miten tämän kanssa nyt sitten on, sillä tämänhetkiset rahnat riittäisivät kyllä johonkin yhden maan Euroopankiertueeseenkin, mutta toisaalta olisihan täällä kotimaassakin tekemistä.

No comments: