Sunday, June 10, 2007

Viime aikoina on tullut mentyä vähän liiankin lujaa elämässä. On jäänyt kieltämättä vähän jalkoihin elämän tärkeimmät ihmiset. Kaduttaa kovasti se, mitä on tapahtunut. Uskon kuitenkin pystyväni korjaamaan asiat. Ja lopulta, mikäpä muukaan aika olisi parasta haavojen parantamiselle kuin lämmin kesä. Olen tässä päättänyt, että elämäni on muutamilta osa-alueilta muututtava täysin, sillä muutamat ikävät traumat ovat aiheuttaneet elämäni tärkeimmälle ihmiselle liikaakin mielipahaa. Ensiaskeleet asian korjaamiselle onkin jo aloitettu.

Koin eräänlaisen heräämisen keskusteltuani elämäni tärkeimmän ihmisen kanssa eilen. Kieltämättä minun piti kuulla nämä asiat itsestäni häneltä ennen kuin todella tajusin että mikä on mennyt vikaan kohdallani. On pelottavaa ajatella kuinka sulkeutuneena olen kävellyt ympäriinsä kaiken tämän aikaa. Elämästäni on tainnut puuttua vaikka mitä kaiken tämän valittamisen ja itsekeskeisyyden johdosta. Tällainen potku oli minusta tarpeellinen. Tämä sai minut ainakin arvioimaan koko elämänkatsomustani uudestaan. Näin ei voi enää jatkua - it is eating me from the inside and tearing me apart.

No joo, olenkin päättänyt ottaa mahdolliset tulevat haasteet ja ongelmat täysin "iisisti" tästä päivästä lähtien. Vaikken mikään koulutettu ammattilainen näissä asioissa olekaan, niin kuultuani käyttäytymisestäni palautetta, olen alkanut hieman arvioimaan asenteitani ja ongelmanratkaisukykyäni uudelleen. Olen ollut omasta mielestäni vähän liiankin yksinkertainen monessakin asiassa, jossa sitä moninaisuutta olisi todellakin kaivattu. Eipä silti, minä olen kuitenkin aikuinen ihminen, ja ymmärrän nyt tekojeni seuraukset. Edessä taitaa olla kiirastuli: koettelemus joka varmasti tulee avartamaan ja muuttamaan minua. Muutamien päivien aikana olen myös tajunnut minua vaivanneiden ongelmien syvimmän syyn: kenties nk. "vanhan elämän" jäännökset ennen tänne tuloa ovat jääneet vaivaamaan minua liiaksi. Uskonkin, että niiden jättäminen taakse on perimmäinen tehtävä.

Tämän postauksen jälkeen elämäni tulee varmasti muuttumaan aivan toisella tavalla. Aion nimittäin ruveta katsomaan asioita sellaisella tavalla, että tehdyt virheet eivät enää koskaan tule toistumaan. Voisi kai sanoa, että olen valpastunut siitä minkälainen olen ollut.

The time for change is now.

No comments: