Friday, April 27, 2007

Kovan viikon ilta

Tyttöystäväni asuu hyvin pian jopa puoli kilometriä kauempana kuin ennen minusta katsoen. Pelottavaa totutella siihen että hän tulee asumaan aivan keskustassa.

Toissapäivänä tuli otettua oikein kunnolla ja kirjaimellisesti yhteen tuon samassa talossa asuvan noidan kanssa kenestä puhuin jo aikaisemminkin. Olimme poistumassa tyttöystäväni luota kun tämä kurppa ilmaantui välittömään näkökenttääni, ja vieläpä katseli minua harvinaisen vihaisesti. Minä en kuitenkaan siinä tilanteessa jaksanut enää pidätellä raivoani häntä kohtaan, ja vihaisiin ilmeisiin vastasin sanomalla: "No hui kauheaa kun pelottaa". Kyseinen nainen sitten räjähti oikein kirjaimellisesti silmille, ja minä siinä samassa. Tämän varsin äänekkään väittelyn aikana minä en todellakaan pysynyt rauhallisena - ja samalla varmistuin jopa siitä että kyseinen kurppa on ihan oikeasti hullu. Hänellä tuntui myös olevan minusta varsin selviä mielipiteitä huolimatta siitä, että olen puhunut hän kanssaan n. vuosi sitten minuutin ajan. Ja kaikki nämä mielipiteet olivat myöskin sitten negatiivisia viimeistä pilkkua myöten. Tätä mielisairasta kurppaa on kyrpinyt koko vuoden se että vedän vessan joka kerta kun käyn siellä öisin (myös syytös koski tyttöystävääni) . Psyko-Mummo väittää heräävänsä siihen - ja ratkaisuksi tähän kyseinen tyyppi tarjosi pottaa. Ja vieläpä ihan vakavalla naamalla. Lisäksi hän väitti minun potkivan seiniä ja kuljeskelevan pitkin katuja "omille jutuilleni naureskellen" - johon sitten vastasin ilmoittamalla halukkuuteni haastaa hänet käräjille moisesta. Mummeli uhkasi myös "hankkia minulle porttikiellon kyseiseen taloon" kuulemma ihan poliisilaitokseltakin. Ongelmana vaan tietty olisi ensinnäkin se, että hän ei tiedä nimeäni eikä hän myöskään omaa oikeuksia rajoittaa toisen suomen kansalaisen liikkumisvapautta. Tätä ei Mummo-Hitleri kuitenkaan näyttänyt ymmärtävän - vastalauseistani huolimatta.

Yksi hauskimmista kommenteista - ei onneksi ainakaan minun mittapuuni mukaan pahimmista - oli epäilemättä se kun nainen hiljeni hetkeksi ja katsahti minuun päin toteamalla: "perkele, mä sanon sulle nyt yhden asian: SÄ OLET OUTO !!!". Kieltämättä tuo yritys olla hyvin epäkohtelian minulle oli kyllä ihan kansainvälisestikin kovin vaatimatonta. Tiedustelinkin häneltä sen jälkeen sitä, että missä apukoulussa opetetaan noin jälkeenjääneitä vastauksia. Minä kyllä oikeastaan ihan tykkäsinkin siitä kun moinen mummeli kutsui minua oudoksi. Se saattoi jopa olla oikeassa - mielisairaudestaan huolimatta.

Eilen menin sitten kouluun. Kävellessäni tämän mummelin asuinpaikan ohitse, tämä sama mielenvikainen huuteli minulle joitakin epämääräisyyksiä parvekkeeltaan. Tällä kertaa en kuitenkaan provosoitunut, vaan kävelin ohitse. Käsittääkseni tältä tyypiltä olisi pitänyt pyytää anteeksi - vaan eipä hän ainakaan itse kokenut siihen tarvetta minun kohdallani.

Eilen sitten selvisi, että kyseisen mummon moottorina toimii todellakin - yllätyksellisesti mielenalalääkkeet ! Tämä pikku rakkikoira haukkuu siis pillerien voimalla ! Kuinka ihastuttavan ennalta-arvattavaa ! No, tämän jälkeen me emme enää tyttöystäväni asunnolle mene. Tyhjensimmekin sen tänään. Tätä mielisairasta mummoa ei kyllä onneksi näkynyt. Isännöitsijä on uhannut soittaa poliisit seuraavalla kerralla - siis mikäli mummeli ilmaantuu vielä meille aukomaan päätään.

Sitten muita uutisia

Wappu tulee ! Ja tämä on vieläpä minun ensimmäinen vappuni ylioppilaana ! Lakit ja nakit päähän ! Vau ja Jee.

Vapun virallisena päivänä taidan karata Vaasaan katsastamaan sen tarjoamat huvit. Sen jälkeen myös tämän vuoden kovimmat työurakat ovat ohitse - ja totta puhuen niin kyllä suurin osa koulustakin. Vappu symboloi siis edelleenkin suuren vapauden ja onnen täyttymystä !! Vapun jälkeen lähdenkin siis taas käymään tuolla etelämmässä suomessa hiukan sen meininkiä katsastamassa. Olen suunnittelut tälle varsin tylsälle kesäkuulle myös hiukan toisenlaista toimintaa: nimittäin aionpa suorittaa itselleni metsästäjäntutkinnon paikallisessa kansalaisopistossa. En tarkalleen tiedä vielä että mitä hyötyä siitä on - mutta toivon mukaan edes jotakin. Ja totta puhuen tämä on suhteellisen halpa keino saada edes jotakin tekemistä koko kuukaudelle. Lisää siis epämääräisiä luentoja ja pitkiä muistiinpanoja ihan opiskelun ulkopuolellakin !

Loppuun vielä nk. "harrastevinkki": mikäli olet pilvessä tai tykkäät muuten vaan pelata todella huumeisia pelejä, niin kannattaa kokeilla PS2-formaatin sienipilvistä Katamari Damacy-nimellä kulkevaa trippiä. Tämä on sitä nk. "kovalla huumeella tehtyä psykedeelistä tajuntaa avartavaa materiaalia" - etkä varmasti pety !!




No comments: