Tuesday, October 11, 2011

Sä flippaat

Viime aikoina ei ole oikeastaan ollut fiilistä kirjoitella tänne blogiin yhtikäs mitään.

Olen paennut tätä kaupungin urbaania sykettä maaseudulle, kärsinyt selkäkivuista ja saanut viimeisetkin muuttokuorman tavarat asuntooni monen kuukauden viiveellä. Sillä välin myös syksy on puhjennut kukkaan eikä aina tiedä että tuleeko päivä olemaan lämmin, kylmä vaiko jotain siltä väliltä.

Olen pohtinut paljon parisuhdevalintojani jälleen viime aikoina. Mietin nykyään useasti vain ja ainoastaan sitä että houkuttelenko kenties persoonallisuudellani, käyttäytymiselläni vaiko monen asian summana vain tietynlaisia ihmisiä puoleeni? Olen useasti todennut että oma naismakuni on täysin päinvastoinen sen suhteen mitä voisi luulla. Sitäpaitsi "kiltit, kunnolliset tytöt"(TM) eivät edes pidä minua mitenkään mielenkiintoisena tyyppinä eivätkä ole koskaan pitäneetkään- kaikenlaiset muunlaiset kylläkin.

On kovin omituista miten ihminen on jotenkin jatkuvasti tyytymätön vallitseviin olosuhteisiin. Jos on sinkkuna, niin löytää sitten naisen ja päätyy syvälliseen suhteeseen hänen kanssaan. Tämä ei kuitenkaan lopulta riitä, vaan jostain syystä alkaakin pohtimaan kuinka paljon parisuhteessa onkaan lopulta vikana aina ollutkin.

En ole tyytyväinen. En ole tyytyväinen mihinkään koskaan enkä varsinkaan kovinkaan pitkään.

Onko tämä nyt sitten tyypillistä persoonallisuudelleni vaiko iälleni? Pitäisikö minun kasvaa aikuiseksi vai pitäisikö minun kasvaa ennen kaikkea ihmisenä?

Eräs tyyppi totesi minulle äärimmäisen filosofisesti muutama päivä sitten töissä että vaikutan enemmän kuin koskaan ennen siltä että elämänvaiheeni ovat jälleen "oman tien etsimiseen" keskittyneitä. Oikeastaan vaivuin syvään, itseäni ja elämäntilannettani pohdiskelevaan transsiin jo viime viikolla, jolloin istuessani auton kyydissä ajaessamme ensiksi Ruoholahden, sitten Taka-Töölön ja monen muun lävitse alkoi vaikuttamaan minuun tällä tavalla.

Tässä vaiheessa Zen-mestari haluaa vaipua syvään, ja kaiken hukuttavaan yksinäisyyteensä ihan vaan pohtimaan seuraavia siirtojaan..

No comments: